Kokemuksia Personal Trainingista

Tiina, 55

“Iinan treeniohjelmilla sain avun selkävaivaan. Voin suositella lämpimästi Iinan osaamista kuntosaliharjoittelun tueksi sekä hänen pitämiään kursseja golfissa tarvittavan lihaskunnon ja liikkuvuuden parantamiseksi.”

Sisko Tellervo, 67

“Ihana kokemus ensimmäistä kertaa elämässäni: oma PT 🙂 Sain tietoa mihin lihaksiin mikäkin liike vaikuttaa ja miten pitää oikeaoppisesti tehdä liikkeet salilla ja miten pitää hengittää oikein liikkeitä tehdessä. Mahtavaa! Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.”

Nainen

“Kiitos Iina mahtavasta keväästä. Teit todella hyvän kuntosaliohjelman, jota jaksaa vieläkin tehdä ilolla. Aina iloinen ja tsemppaava asenne olivat suuri plussa. Tavoitteena oli päästä kiloista eroon ja aloittaa mieleinen liikuntaharrastus, tämä onnistui.”

Eeva, 49

“Iina on mukava, kannustava, osaava ja ymmärtävä treineri, voin lämpimästi suositella häntä.”

Nainen, 40

“Parasta oli Iinan ystävällinen, asiantunteva ja hienotunteinen työskentelyote.”

Tapio, 69

“Tapasin Iinan ensimmäisen kerran kaksi vuotta sitten elokuussa. Hän oli hieman hämmentynyt, mitä pitäisi tehdä tuon ikäiselle miehelle, joka ei ole harrastanut liikuntaa juuri yhtään. Kaikki taulukotkin olivat 50+ -ikävuoteen asti, eivätkä 70- -ikävuoteen. Kuitenkin hän rohkeni aloittaa ja laati testauksen jälkeen kuntosaliohjelman. Sitä sitten ryhdyimme yhteisvoimin toteuttamaan 1-2 kertaa viikossa. Sitten tuli mukaan liikuntasali, mikä ensin tuntui vaikealta, mutta vähitellen tilanne parantui, ja nykyisin se on varsin mukavaa.
PT:n ottaminen mukaan helpottaa oleellisesti harjoittelua, varsinkin kun löytää Iinan tyyppisen ohjaajan, joka ei hermostu, vaikka “kotiläksyt” jäävät välillä tekemättä.”

Petteri, 34

“Homma on toiminut kerrassaan mainiosti ja olen saanut juuri minulle parhaiten sopivaa tukea treenailuun!”

Katariina, 32

“Suosittelen Traineriinan palveluja raskauden jälkeiseen palautumiseen ja kuntoiluun. Ammattitaitoinen palvelu, innostava treenaaja ja tuloksia syntyy!”

Mika, 45

“Olin mielestäni suhteellisen hyvässä kunnossa, mutta ylipainoinen, jo ennen jakson aloittamista. Liikuin 2-3 kertaa viikossa ennen jakson aloittamista, mutta silti paino ja verenpaineet pysyivät korkealla. Mitta tuli täyteen eräänä viikonloppuna, kiireisen viikon jälkeen, kun en jaksanut muuta kuin maata sohvalla ja katsoa televisiota.

Löysin Traineriinan ja aloitin kerran viikossa PT treenijakson Iinan kanssa. Alkutestien jälkeen motivaatio elämänmuutokselle oli entistä korkeammalla. Iinan iloinen ja lämmin treenaamistapa motivoi tekemään sovitut harjoitukset. Iina jaksoi positiivisella tavallaan huomauttaa pienimmästäkin ruokavalion lipsahduksesta.

Iina teki loistavan ohjelman, liikuntaa oli 4-6 kertaa viikossa, alun perin olin varautunut 3-4 harjoituskertaan viikossa. Kun treenaamisen aloittaa motivoituneena, sitä haluaa vain lisää. Toki tulosten saaminen ja elämäntavan muutos vaatii sitoutumista erityisesti muutosta hakevassa.

Jokaisen välimittauksen lukemat olivat edellisiä lukemia paremmat. Läski- ja rasvaprosenttikäyrät leikkasivat, lihas syrjäytti rasvan jo kuukauden treenin jälkeen ! Verenpaineet ja veriarvot ovat ’oppikirja’ tasolla 3 kk yhteisen treenin jälkeen. Paino on tippunut 11kg reilun 4 kuukauden aikana, ilman pienintäkään näläntunnetta koko aikana.

Jaksaminen on aivan eri tasolla, nyt jaksan ja pystyn tekemään taas ihan mitä tahansa. Perheen mielestä isä puuttuu taas ihan joka asiaan…

Treenaaminen Iinan kanssa oli niin mieluisaa ja tuloksellista, että kesälomatauon jälkeen treenaaminen jatkuu säännöllisten Traineriina – treenien merkeissä !  “

Mia, 35

“Urheilu, pääasiassa lenkkeily, kuului arkeeni, mutta kaipasin vaihtelua liikuntaan ja halusin saada juoksemisesta lisää tehoja irti. Tuntui etten kehittynyt ja juoksu junnasi paikoillaan. Aloitin treenaamisen Traineriinan kanssa n. puolitoista vuotta sitten ja olen edistynyt huimasti. Juoksun kylkeen Traineriina teki aluksi kotijumppaohjelman. Päätin kuitenkin tutustua kuntosalilla käymiseen ja nyt siitä on muodostunut toimiva pari lenkkeilylle.

Olen kokenut Traineriinan kanssa unohtumattomia onnistumisen kokemuksia ja tiedän etten koskaan olisi päässyt nykyiseen kuntooni ilman hänen apuaan. Traineriina on ollut minulle täydellinen PT, koska hän kannustaa positiivisella ja lämpimällä tavalla, mutta kuitenkin reippaasti eteenpäin. Kiitos hänen, olen ylittänyt itseni kerta kerran jälkeen. Kohti uusia leuanvedon enkkoja! Kiitos Iina!  “

Antti, 40

“Treenasin aikaisemmin “korvakuulolta” eli pääasiassa harrastamalla mailapelejä. Se ei estänyt kiloja kertymästä ja yleinen olotila oli aika saamaton. Sopivan elämäntilanteen muutoksen yhteydessä päätin että nyt otetaan tässä asiassa ryhtiliike ja aloitin yhteistyön Traineriinan kanssa.

Alussa testeissä selvisi että en ollut todellakaan rapakunnossa, mikä oli positiivinen yllätys. Traineriinan tekemät treeniohjeet toivat kuitenkin ryhtiä liikkumiseen eli nyt siitä tuli säännöllisempää ja monipuolisempaa. Tärkeässä osassa oli lihaskuntotreenin lisääminen, joka parin-kolmen kuukauden aikana muutti kropan muotoa erittäin paljon parempaan suuntaan ja liikkuvuus parani. Paino alkoi putoamaan kuin itsestään, vaikka en juurikaan muuttanut ruokailutottumuksia eli herkuttelu jatkui edelleen. Olotila muuttui virkeämmäksi ja aikaansaavemmaksi.

Puolen vuoden jälkeen olen saanut Traineriinan avulla itseni liikkumaan joka viikko 3-5 kertaa monipuolisemmin kuin aiemmin. Lopputestit osoittivat että eteenpäin on menty eli olin kiitettävässä kunnossa sekä lihaskunnon että aerobisen kunnon osalta ja liikkuvuus parani huimasti. Nyt yritän tästä eteenpäin omin avuin ja Iinan antamien ruokailuvinkkien kanssa saada vielä lisää painoa pois. Jos en tässä onnistu, tiedän mistä apu löytyy!”

Eeva, 63

“Aloitimme yhteistyön elokuussa 2011 tekemällä lihaskuntotestin. Olin siitä jo innoissani ja saatuani treeniohjelman ja alkuopetuksen kolmeen eri treeniin varmistuin, että tästä tulee hyvä. Aluksi treenasin Iinan opastuksella ja minusta oli tärkeää, että hän valvoi ja kannusti tekemistäni. Huomasin miten tärkeää on tehdä liikkeet oikein. Jatkoin treenaamista huolellisesti treeniohjelmia noudattaen ja tunsin kehitystä tapahtuvan.

Joulukuun lopussa Iina teki uuden lihaskuntotestin ja palaute oli positiivista. Jaksoin tehdä kaikkia liikkeitä enemmän kun alkutestissä. Annan Iinalle kiitoksen hyvistä ohjeista ja itselleni jaksamisesta. Suosittelen Iinaa treeniohjelman tekemiseen ja treenikumppaniksi.”

Klaus, 60

“Olen urheillut vuosia, juossut maratoneja, käynyt salilla, pyöräillyt, hiihtänyt, tehnyt kaikkea mahdollista. Halusin saada aikaan tuloksia; parempaa yleiskuntoa, lihaskuntoa, irti selkäsäryistä jne. Huomasin, että vaikka lisään harjoitteluaikaa niin en pääse tavoitteisiini. Autoa viedään huoltoon ja katsastukseen, mutta me ihmiset emme ole valmiit panostamaan itseemme…

Totesin, että nyt on minunkin saatava apua harjoitteluuni ja otin yhteyttä Iinaan. Aloitimme Iinan kanssa kartoittamalla nykytilanteeni ja tavoitteeni, Iina teki ohjelman jota sitten lähdimme yhdessä toteuttamaan. Havaitsin jo muutaman kuukauden kuluttua selviä positiivisia vaikutuksia itsessäni, lihaskunto kehittyi merkittävästi, selkäsäryt häipyivät, saatoin jopa vähentää harjoitteluaikaa, sillä treenikerrat ovat tehokkaampia kuin mihin olin itse tottunut. Nyt olemme työskennelleet yhdessä jo vuoden ajan ja olen todella tyytyväinen.”

Kokemuksia GolfFIT-kausista

Palautetta GolfFIT-kaudesta 2014-2015

Osalistujat ilmoittivat  lähteneensä hakemaan GolfFIT treeneistä mm. seuraavia asioita:
– kropan tasapainotusta ja kuntoa
– säännöllisen harjoittelukerran, uudentyyppistä kuntopiirikokemusta
– perus fysiikkatreeniä, ettei tarvitse mennä kuntosalille
– kestävyyttä ja lihaskuntoa
– lihaskuntoa, liikkuvuutta ja tasapainotreeniä
– lihaskuntoa, kehonhallintaa ja liikkuvuuden parantamista
– lihaskuntoa, koordinaatiota ja liikkuvuutta
100% saivat vähintään sitä mitä tilasivat

Kehuja treeneistä:
monipuolista tekemistä
– vaihtelevuus
– tunnin järjestelmällinen rakenne
– ohjaajan tsemppaus sopivalla tasolla
– hyvää fiilistä lisäävää musiikkia
– pieni ryhmä, jossa saa myös yksilöllistä ohjausta
– kannustavaa ja innostavaa
– ammattitaitoista ohjausta
Lisäksi 100% vastaajista ilmoitti saaneensa ohjaajalta tarpeeksi opastusta

Palautetta GolfFIT-kaudesta 2013-2014

Mitä lähdit GolfFIT treeneistä hakemaan?

– lihaskuntoa, liikkuvuuden parantamista
– ohjattua toimintoa joka parantaa golfaajan liikkuvuutta ja pitää yllä lihasten kuntoa talvikauden, jolloin golfkausi on helpompi aloittaa ja mm. talven golfmatkasta saa tehokkaamman
– golffarille sopivia harjoitteita. Uutta intoa treenaamiseen vuosien jumppa/harjoittelun tilalle.
– sekä golf-kuntoa että kuntoutusta lonkkavaivaani.
– kuntoa
– kunnon kohottamista, liikkuvuutta
– lisää liikkuvuutta ja lihaskuntoa.
– peruslihaskuntoa, keholle rasitusta ja liikkuvuutta.Oppia ja ideoita hoitaa itsenäisesti omaa kehoaan. Testata omaa lihaskuntoaan kanssaihmisten kuntoon.Turvata näin terveempi golfkesä 2014 ja päästä jopa parempiin tuloksiin.
– kovaa sykettä nostavaa treeniä kerran viikkoon. Onnistui hyvin 🙂
– sisästä lihaskorsettia
– lihaskuntoa, joka auttaisi swingissä ja myös kehonhallintaa ja tasapainoa.
– tasapainoista kehoa ja lihaskuntoa
– yleiskunnon kohotusta, uusia ulottuvuuksia omaan liikuntaan

Saitko mitä hait?

Kyllä, ja enemmänkin – 38%
Kyllä – 62%
Osittain – 0
En -0

Saitko ohjaajalta riittävästi opastusta?

Kyllä – 100%
En – 0%

Mikä GolfFIT treeneissä oli kivaa, hyvää ja/tai mukavaa?

– ohjelmien monipuolisuus
– huomata, että liikkeet jotka alkuun tuntuivat haasteellisilta olivatkin parin viikon päästä helpompia tehdä – kehitys oli siis havattavissa
– hyvä porukka, erinomainen Iina. Tekemisen meininki.
– hyvä ohjaaja, hyvä porukka ja hyvä treeniohjelma
– tiivis tekemisen meininki
– kunnon treenit, niin että hiki irtoaa:) hyvä ohjaaja.
– hyvä vetäjä, hyvä fiilis.
– uusia harjoitteita tuli paljon. Ryhmässä tulee tehtyä ja jopa tsempattua.
– vaihtelevat harjoitteet tunnin sisällä ja kertojen välillä
– jokainen treeni on ollut hyvin suunniteltu ja kaikki liikkeet on opettu tekemään juuri oikein. Kolmen treenijakson sisältö on myös ollut hyvin suunniteltu, alkuun aerobista ja lihasvoimaa ja viimeisellä jaksolla nopeusvoimaa. Kiva porukka.
– kunnon rääkki, mukavat tyypit, reipas energinen ohjaaja
– hyvä vetäjä, monipuoliset treenit

Osallistuisitko uudestaan?
– Miksi?

Kyllä, ja suosittelen muillekin – 92%
– Pienessä ryhmässä treenaaminen kannustaa ja liikkeiden vaihtuminen motivoi.
– Nämä treenit ovat täyttä asiaa.
– Tuloksia tuli
– Hyvä treeni ja hyvä ohjaaja
– Hyvin suunnitellut ja ohjatut treenit.

Kyllä -0%
Ehkä -8%
– Aamuaika ei ole ihan miun makkuun…
En – 0%

GolfFIT 2011-2012

Juha, 35

”Osallistuin Traineriinan järjestämälle GolfFIT –kurssille talvella 2011-2012. Jokaviikkoisen yhteisen harjoituskerran lisäksi kävimme läpi henkilökohtaisia harjoitusohjelmia, josta oli paljon apua omatoimiseen kuntosaliharjoitteluun. Ohjaajana Traineriina on kannustava ja vaativa. Kokonaisuudessaan toiminta on ammattimaisesti järjestettyä, ja voin suositella Traineriinan palveluita kaikille jotka haluavat ottaa kuntoilun tosissaan ja saavuttaa tuloksia. Olen kokenut että GolfFIT-tuntien harjoitteista on ollut hyötyä golfkauteen valmistautumisessa.”